bloemen voor Oekraïne in Hengelo

Welkom . . .

... op deze website van groep Hengelo van Amnesty International, die plaatselijk invulling geeft aan het werk van Amnesty International. Klik hier voor meer informatie over onze groep.

U vindt ons ook op

Afrikafestival in actie

Bij het Afrikafestival in Hertme (2-3 juli) voerden we actie voor anticorruptie-activist Jeannot Randriamanana uit Madagaskar:
570 mensen tekenden een petitie voor zijn vrijlating.

Wij wensen u een fijne zomer!

Oekraïne en Rusland: oorlog vol mensenrechtenschendingen

In de vroege ochtend van 24 februari 2022 vielen Russische troepen vanuit de Krim, Belarus en het oosten Oekraïne binnen. Sindsdien heeft Amnesty nieuws over ernstige mensenrechtenschendingen. Lees hier meer.

Over Amnesty International

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. Amnesty richt zich daarbij met name op het recht op leven en bescherming tegen marteling, het recht op vrijheid van geweten en meningsuiting en het recht om niet te worden gediscrimineerd. Amnesty doet onderzoek naar ernstige schendingen van deze rechten en voert actie om ze tegen te gaan en te voorkomen.

Amnesty International is een van de goede doelen met het CBF-keurmerk.

cbflogo

Het privacybeleid van Amnesty International voldoet aan de Algemene Verordening Gegevens-bescherming (AVG).
Wij danken Brok Interieur voor hun steun bij de opslag van ons materiaal.

Centrale actiepunten

Actie banner